انواع خراطی چوب | مراکز مهم خراطی و تولید محصولات چوبی

انواع خراطی چوب 

خراطی چوب یکی از صنایع دستی سنتی ایران است که از زمان های قدیم در این سرزمین رواج داشته و به طور معمول در مناطقی از کشور که چوب در آن جا بیشتر یافت می شود، رایج است زیرا ماده ی اولیه ی عمده ی آن چوب می باشد، انواع چوب مناسب خاطی شامل چوب راش، نارون، توسکا، زبان گنجشک، بید، چنار، چوب سفید، کهور گلابی، چوب گردو، کیکم و … می باشد و در دزفول نوعی چوب به نام جغ نیز مورد مصرف صنعتگران قرار می گیرد از دیگر مواد اولیه ی مصرفی در صنعت خراطی می توان سریشم، چسب چوب، لاک الکل، و لاک سلولزی را نام برد.

انواع خراطی چوب | مراکز مهم خراطی و تولید محصولات چوبی

قیمت انواع خراطی چوب

قیمت انواع خراطی چوب از مواردی که روی قیمت انواع خراطی چوب تاثیر دارد عبارت اند از اینکه از چه نوع چوب و با چه کیفیتی استفاده می شود، از چه نوع دستگاهی استفاده می شود یا اینکه خراطی بر روی چه محصولی صورت می گیرد. توجه داشته باشید که دستگاه های مختلف نیز روی کیفیت خراطی موثر است و به تبع آن تغییر کیفیت نیز، قیمت محصول را تغییر می دهد.

قیمت دستگاه خراطی چوب بسته به نوع آن و برندی که خریداری می کنید متفاوت است. خراطی به وسیله انواع ماشین آلات خراطی رومیزی، پایه دار، کپی تراش خراطی، ماشین خراطی اتوماتیک ( C.N.C کنترل نامبر کامپبوتر) انجام می شود.

دفتر ۱۰۰ برگ فنری نیز به دلیل صحافی چسبی خاص و پرفراژ آن گزینه بسیار خوبی برای دفتر مشق هستند. چرا که به دلیل نوع خاص صحافی شان به صورت 180 درجه باز می شوند و به راحتی می توان در آن نوشت و از تمام فضای صفحه استفاده کرد.

آشنایی با هنر خراطی چوب

آشنایی با هنر خراطی چوب هنر خراطی از تراش و شکل بخشیدن به چوب در اثر حرکت دورانی دستگاه خراطی حاصل می شود. سابق بر این دستگاه و وسایل خراطی چوب مشتمل بر چند ابزار دستی بود که از چوب ساخته و پرداخته می شد، در حال حاضر این دستگاه علاوه بر تغییر شکل ظاهری، از دو بازوی فلزی تشکیل شده است که با قرار گرفتن و محکم شدن حجم چوبی میان آن ها، و یا چرخش چوب حول یک محور، و با  استفاده از میله های فلزی (مغار) هر کدام در ایجاد فرو رفتگی یا خراشیدگی خاصی ایجاد می شوند و بر حجم چوبی، شکل مورد نظر را ایجاد می نمایند.

خراطی شیوه ای از تولید محصولات چوبی است که طی آن و توسط ابزار و وسایل مختلف و عمدتاً به وسیله ی دستگاه خراطی اشیائی نظیر قلیان، تخت گهواره ای چوبی، پایه ی آباژور و ظروف مختلف ساخته و پرداخته می شود. خراطی ساختن اشیا از چوب است که سابقه ی بسیار طولانی دارد. بقایای نقش برجسته های کاخ داریوش در تخت جمشید نشان می دهد که تخت و چهارپایه و عود سوز آن به شیوه ی خراطی تهیه شده است.

حرفه ی خراطی از هنر های مکانیکی است که ایرانیان توانسته اند از آن به خوبی بهره برداری کنند.

شاید جالب باشد بدانید که ابزار نوشتن چه پیشینه و فرایندی را طی کرده تا اکنون به بهترین خودکار فانتزی در دست شما تبدیل شده است.

تولیدکننده انواع محصولات خراطی

تولیدکننده انواع محصولات خراطیبرای تولید محصولات خراطی باید به نکاتی توجه کرد که بازده و کیفیت کار را بالا برد. قدم اول تهیه چوب است، شما می توانید با مراجعه به مراکز با سابقه و معتبر فروش چوب خراطی انواع چوب مورد نیاز خود را تهیه کنید. قدم بعدی تهیه دستگاه مناسب کار و محصولات تولیدی و همچنین مناسب با فضای کارگاه تولیدی شماست.

ساختمان چوب به گونه ای می باشد که اگر با ماشین خراطی به صورت مدور استوانه و مخروطی و به عبارت عامیانه گرد تراش دهیم، امواج، نقوش و الیاف ناشی از فیبر ها و آوند ها و پونکتواسیون ها و حلقه های سالیانه چوب و همچنین تشکیل چوب بهاره و تابستانه و اختلاف زیبای برون و درون چوب با چسباندن قطعات کم ضخامت و تشکیل یک قطعه بزرگ تر که حجم کار مورد نیاز خراطی شما را پاسخگو باشد، بنا به سلیقه و خلاقیت ارزش کار را تا چندین برابر بالا می برد.

فروش عمده محصولات خراطی

فروش عمده محصولات خراطیامروزه با پیشرفت این صنعت و افزایش انواع دستگاه های موجود در بازار و بهبود شرایط تولید، تعداد کارگاه های تولیدی و خانگی که خدمات خراطی چوب را ارائه می دهند نیز نسبتاً بالا رفته است، این تولیدی ها بنا به نیاز و تقاضای بازار مصرفی محصولات خود را به صورت عمده سفارش گرفته و به فروش می رسانند. فروشندگان انواع صنایع دستی و سنتی می توانند برای سفارش محصولات فروشگاه های خود به این مراکز مراجعه کنند و چه به صورت حضوری، چه به صورت اینترنتی ( با مراجعه به سایت شرکت و کارگاه های تولیدی مورد نظر) محصولات مورد علاقه خود را خریداری کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.