طرح خراطی روی چوب | فروش انواع صنایع دستی چوبی

طرح خراطی روی چوب یکی از صنایع دستی ایران به شمار می رود که از زمانهای قدیم در ایران رواج داشته چون ماده اولیه آن چوب است در مناطقی که چوب بیشتری وجود دارد رایج تر است چوبهایی که در این صنایع دستی استفاده میشود بیشتر چوب گردو و نارون هستند و بیشتر از چوبهای نرم و اندکی مرطوب برای این کار استفاده می شود چون این چوبها بهتر حالت می گیرند. هنر خراطی از شکل دادن به چوب با ذوق و سلیقه بوجود می آید . در قدیم دستگاه خراطی وجود داشته که خود آن هم از چوب ساخته شده و هنر خراطی رابا آن انجام می دادند.اما اکنون در کارگاه ها با دستگاه های برقی این کار انجام می شود .

طرح خراطی روی چوب | فروش انواع صنایع دستی چوبی

مرکز طراحی و خراطی روی چوب

مرکز طراحی و خراطی روی چوبخدمات خراطی روی چوب در مراکز خراطی و با دستگاه های برقی انجام می شود . در ارومیه تولید وسایل چوبی زیاد دیده میشود چون مردم آنجا به این هنر خیلی علاقه دارند . قیمت انواع خراطی روی چوب بستگی به کار و زمانی است که روی طراحی و کار گذاشته می شود.به همین دلیل قیمت انواع طراحی خراطی را باید از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می کنند پرسید .در شهرستان ایرانشهر که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد به دلیل فراوان بودن چوب کهور کارگاههای زیادی فعالیت می کنند.منبع تامین چوب در کارگاههای خراطی بیشتر باغهایی است که در اطراف شهرها وجود دارد و همچنین جنگلهایی که منبع خوب چوب هستند .

بایگانی فروش انواع ابزار خراطی

بایگانی فروش انواع ابزار خراطیطرح خراطی روی چوب نیاز به ابزاری دارد. یکی از اساسی ترین ابزارهای کارگاههایی که با هنر چوب سرو کار دارند میز کار است که از ان استفاده های زیادی می شود. ابزار خراطی روی چوب عبارتند از مغار – سوهان – چاقو- تیشه – مته-چکش- گیره – اره – انبردست – سمباده و…و محصولاتی که تولید می شود بیشتر عصا ، نی قلیان ، وردنه و … است.از ابرارهای مهم کار مغار است که برای شکل دادن به چوب به وسیله ماشین ببه کار می رود .غیر از ابزار مواد مصرفی از جمله سریش، چسب چوب قوی و لاک الکل و لاک سلولزی در این هنر کاربرد دارد.  از دستگاههای پر کاربرد دستگاه تراش افقی است که با ان چوب را برش میزنند و روی آن طراحی انجام می دهند. در این هنر هر چه چوب فشرده تر و محکمتر باشد دوام آن بیشتر است و می توان کارهای ظریفتری روی آن انجام داد.

معرفی انواع طرح های خراطی روی چوب

معرفی انواع طرح های خراطی روی چوبطرح خراطی روی چوب در واقع هنر ساختن اشیا با چوب است . هر کس که کار چوب انجام میدهد نیاز به خراط یا خراطی دارد که برای انجام خراطی باید دستگاه و ابزار آن را داشته باشد. هر چه رنگهای طبیعی چوب متنوعتر باشد کار ارزش بالاتری دارد. در نقش برجسته های تخت جمشید به خوبی می توان دید که  اکثر آثار به شیوه خراطی تهیه شده اند . که ظروف چوبی با ظرافت ساختی شده اند. وسیله های چوبی به علت اینکه زود پوسیده می شوند و از بین می روند امروزه زیاد کاربرد ندارند. از طرحهای خراطی روی چوب میتوان به قلیان ، گهواره ، جام شراب پایه دار، نرده چوبی و کاسه های دسته دار و جعبه های زیبا و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: درب چوبی خانه

قیمت خراطی روی چوب در ایران

قیمت خراطی روی چوب در ایرانقیمت خراطی روی چوب در ایران به عوامل زیادی بستگی دارد ازجمله قیمت و کیفیت چوبی که برای کار خریداری می شود بعد از آن مراحل و زمانی که برای تولید اثر گذاشته می شود.خراطی روی چوب در ایران مانند سایر صنایع دستی زحمت فراوانی دارد پس هنرمند باید اثر خود را با قیمتی خوب بفروش برساند .از جمله محصولات خراطی که فروش خوبی دارد پایه خراطی است که این محصول زیبا و کاربردی در تمام فروشگاههای کشور به فروش میرسد و همه میتوانند ان را حتی در سایتها خریداری کنند.