لوبیا به عنوان بخشی از یک برنامه درسی در ایران

برای سنجش تغییرات نگرش، دانش و رفتار از مشاهدات کودکان و نظرسنجی های قبل/پس از والدین استفاده شد. داده های فراوانی با استفاده از برنامه کامپیوتری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. والدین / مراقبان به طور قابل توجهی دانش خود را در مورد لوبیا به عنوان منبع فیبر و فولات با فواید بالقوه برای سلامتی افزایش دادند. استفاده از کنسرو لوبیا در بین خانواده ها به طور قابل توجهی افزایش یافت. ظروف آرکوپال نیز رونق خوبی در بازار داشته است.

کودکان دستور العمل های حاوی لوبیا را بسیار ارزیابی کردند و در دوران پیش دبستانی حبوبات بیشتری مصرف کردند. دستور العمل ها در منوها گنجانده شده بودند. حدود 88 درصد از والدین گزارش دادند که خبرنامه را می‌خوانند، 69 درصد گفتند که فرزندشان در مورد لوبیا صحبت می‌کند، 83 درصد گفته‌اند که فرزندشان در مورد باغبانی صحبت می‌کند، و 85 درصد از کودکان درباره مزه کردن دستور العمل‌های لوبیا صحبت می‌کنند. گرفتن نفخ حبوبات باعث شده تا هضم غذا مورد نظر راحتر صورت گیرد.

به عنوان بخشی از یک برنامه درسی 8 درس، کودکان پیش دبستانی به داستان گوش دادند، انواع لوبیا را کاشتند و برداشت کردند و در ارزیابی حسی ده دستور غذا شرکت کردند. به والدین یک خبرنامه تغذیه هفتگی حاوی خلاصه فعالیت های فرزندشان، همراه با اطلاعات تغذیه، دستور العمل ها و یک قوطی طبع لوبیا چیتی داده شد. در تولید مبل کرم قهوه ای نیز رونق خوبی داشته است.

  • منابع:
    1. Spilling the Beans: A Preschool Gardening and Nutrition Education Curriculum to Increase the Use of Dry Edible Beans

  • تبلیغات: 
    1. افزایش لذت سبزیجات و مستعد کردن مثبت به مصرف
    2. سگ های آموزش دیده سگ نگهبان
    3. پروتئین های گیاهی نقش مهمی در تغذیه انسان
    4. تمرکز مداوم رنو تی بر موتورهای احتراق داخلی