نظارت بر سطح اسیدیته نایلون

شکل 3. (الف) مدول یانگ (MPa) و (ب) ازدیاد طول در نقطه شکست (mm/mm%) بر روی فیلم‌های: PE خالص، پرکننده فعال پلی اتیلن و پرکننده نایلون/PE-اکتیو ارزیابی شده است.

شکل 4 و شکل 5 تکامل pH و شاخص اسیدیته (°SH/mL) نایلون بسته بندی رولی را در طول زمان تماس ارزیابی شده روی شیر ذخیره شده در دمای 4 درجه سانتیگراد در کیسه های پرکننده نایلون/PE و نایلون/PE-اکتیو گزارش می دهند.

نظارت بر سطح اسیدیته در طول نگهداری شیر برای کنترل بافت ژل لبنی و همچنین خواص ارگانولپتیک ضروری است. همانطور که انتظار می رود، pH شیر تازه شروع شده مقدار کمی اسیدی را نشان می دهد.

pH نایلون سفید دسته دار بر حسب زمان کاهش می یابد و در نتیجه شاخص اسیدیته افزایش می یابد. به خوبی شناخته شده است که در طی تخمیر شیر، باکتری های لاکتیک بخشی از لاکتوزهای α و بتا را به اسیدهای لاکتیک D و L- تبدیل می کنند که منجر به کاهش pH و در نتیجه تعیین انعقاد کازئین ها می شود [19].

شیر ذخیره شده در بسته بندی فعال افت pH را کمتر از آنچه در شیر ذخیره شده در کیسه های بدون پرکننده فعال مشاهده می شود نشان می دهد.

وجود سالیسیلات در نایلون طرح دار فانتزی که می تواند به شیر بسته بندی شده مهاجرت کند، می تواند یون های هیدروژن موجود در محلول را خنثی کند و اجازه می دهد تا pH را در سطوح قابل قبول برای مدت طولانی تری حفظ کند.

شکل 6 نشان می دهد که آنیون سالیسیلات به طور قابل توجهی TBC را در طول زمان ذخیره سازی کاهش می دهد که منجر به کاهش حدود 38٪ در مقایسه با بسته بندی بدون پرکننده فعال می شود.

داده های گزارش شده در جدول 4 تفاوت قابل توجهی را بین دو نایلون دسته دارد طرح دار و بسته بندی نشان می دهد که نشان می دهد آنیون سالیسیلات بر حداکثر رشد سلولی (μmax) و رشد سلولی در فاز ساکن (A) تأثیر دارد.

حضور پرکننده فعال منجر به کاهش حدود 12 درصدی برای رشد سلولی در فاز ساکن و حدود 10 درصدی برای حداکثر رشد سلولی شد. سپس ارزش مشاهده افزایش قابل توجه در زمان تاخیر را دارد که تقریباً برای پرکننده نایلون/PE-اکتیو دو برابر شده است (از حدود 5 روز به 9 روز).

مزایای ارائه شده توسط پرکننده فعال می تواند بیان کند که رشد تعداد کل باکتری ها را در طول ذخیره سازی کند می کند و به شما امکان می دهد عمر ماندگاری شیر را از 6 روز تا 10 روز افزایش دهد، با توجه به بسته بندی نایلون/PE بدون پرکننده فعال.

  • منابع:
  1. Active Packaging Based on Coupled Nylon/PE Pouches Filled with Active Nano-Hybrid: Effect on the Shelf Life of Fresh Milk
  • تبلیغات:
  1. با فرستادن موزاییک به فضا یک شبه میلیاردر شوید.
  2. مبل سلطنتی که منجر به ازدواج شده است
  3. استفاده از زرشک برای مومیایی کردن در مصر باستان
  4. خرما چگونه بیماریها را درمان میکند؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.